Jaarverslag 2020 Jeugdnatuurgroep

Zoals gebruikelijk heeft de Jeugdnatuurgroep elke maand een activiteit op het programma staan. Maar helaas is dat dit jaar anders gelopen. Alleen in januari is iets van de plannen terecht gekomen; de activiteit van februari is door storm afgeblazen en die van maart is verregend. Daarna kwam de pandemie met alle beperkingen.

Dankzij goede relaties met Scouting Rosmalen hebben we in januari hun clubhuis weer mogen gebruiken voor het timmeren van nestkastjes en een workshop striptekenen door striptekenaar en jeugdbegeleider Bart van der Kraan. Er deden ongeveer 30 kinderen mee, iets minder dan het totaal aantal leden van de werkgroep. De werkgroep telt vijf begeleiders.

Helaas is het aantal jeugdleden dit jaar niet groter geworden, maar kleiner. Daar zal corona debet aan zijn geweest.

De jeugdnatuurgroep werkt mee met Sjorsactief, een initiatief dat beoogt kinderen uit de gemeente kennis te laten maken met het brede scala van lokale jeugdclubs. Kinderen kunnen zich via Sjorsactief aanmelden voor een activiteit. De belangstelling is meestal groot.

René Giebels