Jaarverslag insectenwerkgroep 2019

De individuele leden van de insectenwerkgroep hebben ook in 2019 weer trouw de verschillende monitorroutes gelopen. De dagvlinders van de Groote Wetering, Heinis, Moerputten, Vlijmens ven en Kanaalpark zijn geteld, evenals de libellen in de Wamberg. De nachtvlinders worden geteld in Haanwijk, Cromvoirt, Maliskamp (stapstenen Groote Wetering) en Nuland (Karregat). Hiermee is zoals elk jaar weer veel werk verzet.
Gezamenlijke activiteiten waren o.a. een puzzel-avond, waarop we samen de probleemfoto’s, voor zover mogelijk, hebben gedetermineerd, excursies naar de Wamberg en de Brand, een studie-avond over kevers. Een aantal werkgroepleden is naar de jaarlijkse dag van de Vlinderstichting geweest, waar we konden genieten van mooie films en interessante lezingen. Tijdens de Nationale nachtvlindernacht stonden we met onze opstelling bij boerderij Eygentijds (Kanaalpark), waar we ook op de open dag (15 september) een kraam bemanden.
Volgend jaar gaan een aantal werkgroepleden de Stapstenen van de Groote Wetering maandelijks inventariseren op insecten. En verder gaan we natuurlijk op dezelfde voet verder.
De werkgroep heeft momenteel 18 leden.