Jaarverslag 2020 Vogelwerkgroep

Het jaar 2020 is voor de Vogelwerkgroep goed begonnen: diverse excursies en andere activiteiten met een grote groep leden en de start van een broedvogelmonitoringproject van SOVON in het Karregat (Nuland) als groepsproject.

En toen sloeg corona toe. Na februari zijn er tot de zomer geen activiteiten meer geweest van de Vogelwerkgroep. In de zomer zijn we nog voor enkele activiteiten met een beperkte groep bij elkaar gekomen om daarna weer ‘in winterslaap’ te gaan. In het najaar is er nog wel een digitale enquête gehouden om te bepalen wat we in 2021 gaan doen: we hebben ons activiteitenprogramma doorgeschoven naar 2021, in de hoop dat we straks eindelijk weer echt als groep aan activiteiten kunnen deelnemen. Ondertussen zijn we, ondanks de weinige activiteiten, toch weer gegroeid in aantal leden. Nu staat de teller op 52.

Léon van Balkom, coördinator Vogelwerkgroep